tisdag, augusti 15, 2006

Sørlandssemester och rumpetroll!

Sista veckan av min semester spenderade jag och Dag i Grimstad dær Dags førældrar bor.
Det blev en vecka full av sol och bad och båtturer ut i skærgården.
En kvæll åkte vi ivæg och sprang en nær-ol tævling i grannbyn Arndal. Kartan var helt grøn! Det ær tur att jag kommer från grønområdenas mecka Mark, annars hade jag nog fått en smærre chock nær jag såg den. Orienteringen var i alla fall kul, trots att jag førlorade en vadslagning med Dag om min egen sluttid och fick bædda sængen resten av veckan.
Sista dagen vi var i Grimstad hyrde vi kajak. Det var væl inte den bæsta dagen før paddling med hård vind och vågor, men vill man så kan man.
Vi fick i alla fall bra surfvågor nær vi paddlade medvinds, det var lite værre att paddla tillbaka.....
På hemvægen tog vi en tur førbi Dags bestefar och bestemor dær det serverades mat och kakor på stora fat, ingen risk att man svælter nær man ær på besøk dær kan jag lova!!!!

2 Comments:

At 8:29 fm, Blogger Dag Solberg said...

Er det du som var rumpetrollet?
:-)

 
At 8:16 fm, Blogger Johanna Ring said...

nej det är definitivt Du som är rumpetrollet!!!!

 

Skicka en kommentar

<< Home