onsdag, september 06, 2006

Kajakhelg i Trosa


Helgen som gick spenderade jag i tält ute i Trosa skärgård. Jag jobbar extra som kajakguide åt ett företag som heter Greenlatitudes och denna gången var vi ute med en privat grupp på 10 presoner. Fredagen började bra med sol och en kortare paddling ut till ön där vi skulle övernatta första natten. Vattnet är fortfarande väldig varmt så det kändes mer som vi var ute och paddlade i juli än i september.
Dag två bjöd på växlande väder och ca 5 ske m vind.
Enligt mig var det perfekt förhållande för att paddla då man kunde surfa på vågorna och fick kämpa lite för att hålla styr på kajaken. Jag fick också för första gången prova på hur det känns att gå på grund då jag spolades upp på en sten när det kom en surfvåg jag inte var med på!!!
På kvällen ökade vindstyrkan ordentligt och hemresan på söndagen blev en blåsig men kul historia.
Med oss på turen fanns en norsk naturfotograf som jag lärde känna på STFs färdledarkurs förra året. Han har tagit massa fina bilder som jag ber att få återkomma med!!!!!