onsdag, september 20, 2006

SM helg i Skåne!

Förra helgen var det dags att damma av ol skorna och bege sig ner till Skåne för att springa sm!
För min del blev det en avdammning bokstavligt talat då jag inte varken tävlat eller tränat orientering sedan i sommras. Mina förväntningar på sm var därför inte så höga. Jag ville göra bra lopp och inte bomma.
Medelkvalet gick i ett kanonfint område och det var länge sedan jag har tyckt det var så kul att springa. Tyvärr sprang jag lite för fort och gjorde därför några dumma bommar, så någon final blev det inte för mig del!
Men jag fick en jättetrevlig kväll tillsammans med tjejgänget i klubben då vi nobbade killarna och åkte in till Sölvesborg för att äta middag. Vi hann med både huvudrätt och efterrätt , planering inför Haliko och studering av utelivet i Sölvesborg.

Stafetten på söndagen blev ingen höjdare för mig. Jag tror aldrig jag har varit så trött på ett upplopp innan. Emma Tarandi, som sprang första sträckan i vårt lag gjorde ett grymt bra lopp och släppte iväg mig i ett kanonläge. Ttvärr var inte mina ben så pigga på att springa och hela loppet kändes som en lång kamp för att ta sig i mål. Nästa gång ska jag vara bättra förberedd Emma!!!!

5 Comments:

At 11:40 fm, Blogger Ida said...

Hej du!

Det vore kul om du hade tid att komma hit över nyar. Jag planerar att fira jul och nyar här nämligen. Vad sägs om en rundresa i Schweiz kring denna tid?
kramis

 
At 6:31 em, Blogger Johanna Ring said...

hej fisen....
det låter kul, jag ska se lite vad min norrman har för planer. men nyår i schweiz låter inte fel!!!
bara det innefattar skidor!!!!!

 
At 6:31 em, Blogger Johanna Ring said...

hej fisen....
det låter kul, jag ska se lite vad min norrman har för planer. men nyår i schweiz låter inte fel!!!
bara det innefattar skidor!!!!!

 
At 6:40 em, Anonymous Anonym said...

det ser jag fram emot=)
se till att vara grymt förberedd till 11 november oxå!=)

 
At 2:26 em, Blogger Ida said...

Hej Johanna! Jag kommer hem över jul och nyar iaf! Vill du leka med mig da?

Jag har varit och klättrat i berg i helgen. Jag har köpt tva par nya fina vandrarbyxor. Du hade varit stolt om du sag mig :)

Kramis!

 

Skicka en kommentar

<< Home